Олешинська ОТГ чи є у нас майбутнє?
Якщо Ви очікуєте, що я надам Вам однозначну відповідь на те чи є в Олешинської громади майбутнє, як окремої територіальної одиниці, то Ви помиляєтеся. На це питання я однозначної відповіді не маю і думаю однозначної відповіді, поки що, Вам ніхто не дасть. Але я спробую описати максимально повну картину поточної ситуації яка склалася. І все таки візьму на себе відповідальність зробити деякі висновки.
Публікація буде великою із посиланнями на сторонні ресурси, цитатами, а також з конкретними цифрами і обрахунками. Усе це Вам потрібно прочитати і зрозуміти, щоб Ви могли бачити максимально повну картину на громадських слуханнях, які відбудуться 22 і 23 лютого в усіх селах громади. Отже поїхали.
У четвер, 13 лютого, мене запросили на зустріч з депутатами і сільським головою в приміщені сільської ради. Якщо чесно, я був дуже здивований телефонному дзвінку і самим запрошенням, оскільки я не є депутатом, чи якоюсь впливовою особою у громаді. Лише, мабуть, більш активним ніж решта жителів, більше “пхаю свого носа” в справи громади 😉 І мабуть тому, що я адмініструю Інформаційний портал Олешинської громади і є адміністратором групи Олешинської громади в соціальній мережі Facebook, яка по кількості уже перевищує 1500 учасників (репліка прозвучала на правах реклами 🙂 ) І я інколи можу донести певну інформацію до жителів громади. Інформацію я доношу “прямо в лоб” і інколи дозволяю собі зробити деякий аналіз. Дуже часто це не усім подобається, я завжди намагаюся бути об’єктивним, але інколи мене може “занести”. Тому і запрошення мене дуже здивувало, але на зустріч погодився, бо зрозумів, що справа мабуть дійсно серйозна.
Я був запрошений на розширене засідання бюджетної і земельної комісій, але на цьому засіданні не були присутні усі депутати зазначених комісій. Як пояснили мені депутати, мене запросили для того, щоб пояснити поточний стан речей і варіанти можливих напрямків вирішення тієї ситуації, яка склалася. Мене попросили проаналізувати, систематизувати і спробувати донести усю цю інформацію до жителів нашої громади. Оскільки усі розуміють, що під час громадських слухань у результаті може вийти “балаган” і жодна із сторін не буде почута і не буде прийнято жодного рішення. Замість 20-30 хв., на які мені вдалося відлучитися із роботи, я пробув в сільській раді майже годину. Я намагався запам’ятати усю інформацію, яку депутати намагалися мені донести (вибачте за тавтологію 🙂 ), але інформації дійсно було досить багато.
Тепер я маю спробувати донести цю інформацію до Вас, щоб на громадських слуханнях більшість з Вас бачили максимально повну картину і напрямки подальших кроків, які може зробити громада. Уже ввечері того ж дня, коли повертався з роботи, я отримав ще один телефонний дзвінок. Цього разу мені телефонували депутати, які представляють комісію з гуманітарних питань. Розмова тривала десь 20-30 хвилин, мені спробували донести точку зору і аргументи депутатів гуманітарної комісії. І як Ви мабуть здогадалися, точки зору і шляхи вирішення депутатів різних комісій дещо відрізняються. На скільки я зміг зрозуміти, депутатський корпус розділився на дві частини і напрямки вирішення поточної ситуації кожна із сторін бачить різні. Але те, що я зрозумів (або депутати так старанно намагалися мені це донести 😉 ) жодна із сторін на усі 100% ще не вирішили, який подальший напрямок розвитку нашої громади правильний. І я мабуть Вам його також однозначно не озвучу, бо я ще і досі аналізую усю отриману інформацію. Кожен з Вас повинен самостійно проаналізувати отриману інформацію і зробити правильний на вашу думку вибір.
Користуючись нагодою, хочу висловити усім депутатам і сільському голові подяку за надану довіру і відповідальність, яку Ви на мене поклали 🙂 Чесно, не очікувано і я відчуваю повний тягар відповідальності, який зараз на мені висить. Мабуть частково я опинився на місці депутатів, яким потрібно буде вирішувати долю громади…
Це був “невеличкий” вступ до основної мети даної публікації. Далі спробую робити менше “ліричних відступів” і подати інформацію в хронологічній послідовності, а також описати усю отриману інформацію від депутатів з посиланням на спростування, або підтвердженням їх слів. Я ж не можу сприйняти усі слова і репліки депутатів за чисту монету 😉
Отже поїхали. На скільки більшість з Вас знає історія про приєднання Олешинської ОТГ до складу нової Хмельницької ОТГ розпочалася восени 2019 року, а саме у листопаді 2019 року, саме тоді була перша інформація про можливість такого об’єднання. Але насправді, на мою думку, потрібно відмотати час ще на один місяць на зад, а саме до 10 жовтня 2019 року. Тоді на сесії міської ради депутати виділили 7 мл. гривень на купівлю земельної ділянки площею 5.6 га., яка розташована на території Олешинської громади. Ділянка потрібна для будівництва сміттєпереробного заводу і рекультивації існуючого полігону твердих побутових відходів, ось посилання. На цю публікацію я натрапив на минулому тижні чисто випадково, але завдяки цій публікації пояснюється багато подальших моментів.
Як повідомили мені депутати, саме тоді міська рада почала переговори з нашою громадою про будівництво цього заводу фактично на території села Олешин. Як повідомили депутати, міська рада обіцяла, що після запуску заводу наша громада повинна була отримувати 1-2 мл. гривень в рік, але ці гроші мали іти виключно на оздоровлення жителів громади, на будівництво спортивних, дитячих майданчиків, облаштування зон відпочинку і тд. Ці гроші не можна було використовувати на будь які інші потреби. Переговори ніби уже рухалися до завершального етапу, але потім раптово припинилися зі сторони міста. А знаєте чому? Тому, що в середині листопада 2019 року Хмельницька ОДА представила новий план розвитку громад в області, за ним Олешинська ОТГ мала увійти в склад нової Хмельницької ОТГ, як і ряд інших сіл району. Ось посилання на сайт vsim.ua саме це посилання я розмістив в групі Олешиської громади у Fecebook і з цієї публікацій більшість з Вас і отримали інформацію про можливість приєднання Олешинської ОТГ до складу нової Хмельницької ОТГ.
Але давайте проаналізуємо перший список сіл, який мав увійти у склад нової Хмельницької ОТГ. Села групую в межах колишніх сільських рад, щоб краще показати Вам картину.
- Поточна Олешинська ОТГ: Олешин (Велика Калинівка, Іванківці, Черепова) і Черепівка.
- Поточна Шаровечківська ОТГ: Шаровечка (Мацьківці) і Малашівці (Волиця), а також Водички (Климківці), які межують з Шаровечківською ОТГ.
- Розсошанська ОТГ: Розсоша (Нижчі Вовківці, Вищі Вовківці), Андрійківці, Ружичанка (Карпівці), Шумівці, а також Малиничі (Кудринці, Рижулинці) які межують з Розсошанською ОТГ.
- А також окремі сільські ради: Давидківці, Копистин (Івашківці, Колибань, Мала Колибань, Богданівці), Бахматівці, Масівці, Пархомівці, Пирогівці (Червона Зірка).
Це список сіл станом на 20 листопада. А далі публікація станом на 29 листопада ось посилання сайт vsim.ua і тут уже немає Розсошанської ОТГ, а знаєте чому? Тому що Розсошанська ОТГ є однією з найбільш спроможних громад в області. В них іде реверсна дотація, тобто вони віддають в держбюджет більше ніж отримують. І Розсоші в “нагрузку” вирішують віддати ще ряд сіл, як Хмельницького району, так і сусіднього Ярмолинецького району. Отже список, що залишився для Хмельницького:
- Поточна Олешинська ОТГ: Олешин (Велика Калинівка, Іванківці, Черепова) і Черепівка
- Поточна Шаровечківська ОТГ: Шаровечка (Мацьківці) і Малашівці (Волиця), а також Водички (Климківці), які межують з Шаровечківською ОТГ.
- А також окремі сільські ради: Давидківці, Копистин (Івашківці, Колибань, Мала Колибань, Богданівці), Бахматівці, Масівці, Пархомівці, Пирогівці (Червона Зірка).
Як бачите залишилися Олешинська і Шаровечківська ОТГ, а також ряд сіл які не є в складі громад. І тут 30 листопада на сайті Незалежного громадського порталу з’являється публікація з коментарем голови Олешиської ОТГ, про те що “Місто викупить землі під кладовища і розширення сміттєзвалища і, даруйте, зроблять з нас помийну яму”. Посилання на цю публікацію також було розміщене в групі Олешинської громади у Facebook і знову зібрало ярих прихильників і противників такого об’єднання.
Коментувати основний текст в цій публікації не буду. Але, мабуть, мало хто з Вас помітив невеличку репліку (яка розміщена в самому кінці публікації) заступника міського голови Володимира Гончарука, яку він зробив 26 листопада. Під час засідання міжвідомчої обласної робочої групи він заявив, що місто Хмельницький готове до об’єдання в міську тергромаду з Давидковецькою сільською радою, Олешинською ОТГ (але без Черепівської сільської ради) і Шаровечківською ОТГ (без сіл Малашівці і Волиця). Суть зрозуміли? Місто хоче до себе взяти Шаровечку і Олешин, але без зайвого “баласту” невеликих сіл району, які досить віддалені від Хмельницького. Пояснювати чому потрібна Шаровечка (кладовище) і Олешин (сміттєзвалище і сміттєпереробний завод)? Напрямок думок зрозуміли? Думаю, що я досить близький до істини. А знаєте навіщо Хмельницькому Давидківці? Я про це розпишу нижче, буде досить цікава теорія, яка цілком заслуговує бути правдивою.
Але від Олешинської ОТГ уже не можна забрати Черепівку, ми поєднанні назавжди, або до тих пір доки не буде прийнятий закон про процедуру виходу населеного пункту з ОТГ 😉 Тобто на даний момент не має юридичного механізму виходу (!!!) з ОТГ. Це “шлюб” на завжди, або доки не змінять закон 😉
Таким чином Хмельницький буде вимушений прийняти до себе усі села зазначених вище ОТГ. І більше ніяких сіл Хмельницькому для розвитку не потрібно, до Давидковець я ще повернуся далі і поясню, навіщо Хмельницькому Давидківці.
Але давайте ще раз повернемося до хронології подій. В середині січня мені повідомили, що зараз на рівні Хмельницької ОДА відбуваються переговори про приєднання Олешинської громади до складу нової Хмельницької громади. Як мені повідомили Олешинська громада виступає категорично проти такого об’єднання. І я вирішив зробити опитування в групі Олешинської громади, щоб зрозуміти думку самих жителів громади. Адже такі речі можуть прийматися виключно самими жителями громади. Ось посилання на опитування. Я бачите результати самі кажуть за себе:
- 102 людини проголосувало за приєднання до Хмельницької ОТГ.
- 46 виступили категорично проти такого об’єднання і висловили думку, що Олешинська громада самодостатня.
- 39 погоджуються із аргументами про те, що Олешинська громада не достатньо сильна, рано чи пізно доведеться, об’єднуватися з іншою ОТГ, але поки що пропонують залишити громаду самостійною.
В опитуванні також був присутній варіант об’єднання з Лісовими Гринівцями, але цей варіант взагалі ніхто не розглядав. І тут неочікувано для усіх Лісові Гринівці пропонують нам приєднатися до них. І сільська рада не знає, що робити. Оголошуються громадські слухання з приводу пропозиції Лісовогринівецької громади про приєднання.
Цікавий “розклад карт” я Вам описав ? 🙂 І логічне запитання, а що нам робити? Я можу дати однозначну відповідь – “не пороти гарячки” і не робити дурних і не обдуманих кроків. “Теля ще в сраці, а баба довбнею маха”. Мені Олешинська ОТГ на даний момент нагадує вродливу дівчину, яку обіцяли засватати за багатого і статного парубка Хмеля, але Хмель не спішить іти свататися, бо розуміє, що дівчина нікуди не дінеться. Але у дівчини паніка, “а якщо лишуся у дівках і мене так і не засватають?” І тут як грім серед ясного неба до нас почав підбивати клинці простий хлопець Гринь. Що ж нам робити? Хмель не дає пропозиції, але ж обіцяв, а тут ще й Гринь прийшов свататися. У дівчини паніка і істерика і вона не знає, що робити, кого обрати 😉
От чесно, ситуація виглядає якось так. Усі зрозуміли поточну картину? У сільській раді, можливо з явним перебільшенням, але ситуація виглядає дуже схоже. Якщо когось образить моє порівняння, прошу наперед вибачення. А тепер повертаюся до самої суті проблеми.
Після того, як Хмельницький зрозумів, що за перспективним планом, Олешинську ОТГ приєднають до Хмельницької ОТГ він відступив в переговорах по сміттєпереробному заводу. Це цілком очікувано і логічно, це в інтересах Хмельницького. Але повертаючись до питання сміттєзвалища, хочу наголосити, це наша найбільша проблема, особливо Олешина, але з іншої сторони це і наш найбільший козир. Пояснюю чому.
- Хмельницький хоче отримати кошти ЄБРР (Європейського Банку Реконструкції і Розвитку) на будівництво заводу. Але ЄБРР дав чітко зрозуміти, гроші дадуть лише в тому випадку, якщо усі етапи будівництва заводу будуть максимально відкритими і усі сторони які мають бути задіянні в цьому процесі не будуть мати претензій до будівництва заводу. Про це мені повідомили, як депутати, так і з інших джерел інформація. Питання досить серйозне, навіть циган, які там зараз проживають мають врахувати при будівництві заводу і виділити їм певну роль. Мають відбутися громадські слухання жителів Олешина, оскільки завод буде майже на території громади і лише, якщо жителі Олешина дадуть згоду на будівництво заводу, будівництво зможуть розпочати. ЄБРР хоче перестрахуватися і виключити будь-які можливі судові позови. Суть усі зрозуміли? Це наший найбільший козир і вплив на Хмельницький. Ми Хмельницькому потрібні більше ніж він нам 😉
- Чи потрібний взагалі сміттєпереробний завод? На мою особисту думку однозначно потрібно. Поточна ситуація із сміттєзвалищем, це бомба сповільненої дії і ми маємо зменшити шкідливий вплив сміттєзвалища. Усі Ви повинні зрозуміти, що поточний стан сміттєзвалище залишається без змін. Площу полігону лише збільшать, для того щоб зменшити саму висоту полігону. Із надр сміттєзвалища уже викачують біогаз і це будуть продовжувати робити і тим самим зменшуючи вплив на навколишнє середовище.
- Завод який мають збудувати буде перероблювати лише нові побутові відходи. Тобто ті які будуть завозити. Але з іншої сторони потужностей міста Хмельницького однозначно буде замало для обслуговування заводу. Відходи будуть завозити з інших міст, чув інформацію про 100 км. зону, на скільки це вірна інформація не скажу. Але те що будуть завозити відходи з інших міст це однозначно. Ось тут є проблема, завод однозначно не зможе перероблювати 100% відходів і залишки, які будуть залишатися повинні будуть десь утилізовуватися. Ось тут потрібно узгодити і прописати в меморандумі усі можливі ризики і шляхи їх вирішення.
- Ми повинні вибити максимальні дивіденди від будівництва такого заводу. Це однозначно транспортна розв’язка і думаю цілком реально узгодити маршрут який курсуватиме в Олешин частіше ніж це робить наш пазік. Усе потрібно узгодити, але ми цілком реально можемо і повинні отримати максимальну користь від будівництва заводу.
А тепер підсумовуючи. На мою думку, ми потрібні Хмельницькому більше ніж він нам. Якщо ми приєднуємося до Хмельницького то на сесії об’єднаної громади виділити землю під будівництво заводу не потрібно ніяких затрат. Але однозначно потрібно буде домовлятися із жителями Олешина. Ось тут потрібна сильна і злагоджена позиція. Потрібно виробити стратегію. З іншої сторони, якщо ми залишаємося самостійними ми можемо відстояти кращі умови і отримати більше користі від будівництва заводу, оскільки Хмельницький буде змушений з нами домовлятися.
До зустрічі із депутатами і до аналізу отриманої інформації, я був прихильником все таки приєднання до Хмельницької ОТГ. Але проаналізувавши отриману інформацію, в мене закралися великі сумніви, чи багато виграє Олешинська ОТГ від приєднання. Також депутати мені надали одну тезу, на жаль з якою я мушу погодитися. Сміттєпереробний завод на межі міста Хмельницького цілком можливий, де до найближчого населеного мікрорайону міста декілька кілометрів. Але сміттєпереробний завод, який фактично знаходиться в межах мікрорайону Олешин міста Хмельницького, звучить фантастично. До чого я веду. Олешин і Іванківці, не стануть частиною міста в найближчі 10-20 років і, на жаль, я схиляюся до думки, що цього може ніколи не статися. Ми так і залишимося селами які межують із містом, але розбудовуватися місто в напрямку сміттєпереробного заводу на жаль не буде. Якщо Ви не погоджуєтеся з моїми висновками, готовий почути Ваші аргументи. Але з іншої сторони, якщо буде сміттєпереробний завод, то транспортна інфраструктура все таки повинна бути розвинена краще.
Ще раз наголошую, приєднання Олешинської ОТГ до Хмельницької ОТГ, це не значить приєднання у межі міста, села Олешинської ОТГ так і залишаться селами в межах міської громади. Але як я уже пояснив, в перспективному майбутньому, наприклад Олешину не світить стати мікрорайоном міста, з усіма перевагами, які з цього випливають.
А тепер повернуся до питання, чого місто однозначно не буде розбудовуватися в напрямку Олешина. Максимум це буде забудована і озеленена прибережна зона вздовж Південного Бугу з боку Гречан. А загалом місто уже затвердило генеральний план в якому чітко видно напрямки розбудови міста. А це розбудова в напрямку мікрорайону Лезнєвє. Звідки такі висновки? Ви давно були на вулиці Зарічанській у Хмельницькому? Ситуацію чудово видно біля старконівського ринку, де починається вулиця Зарічанська. В бік річки Південний Буг уже зведено 3-4 ряди багатоповерхівок впритул до прибережної зони. Стадіон політехнічного колежу знаєте? за ним у бік Південного Бугу уже зведено, якщо не помиляюся 2-3 ряди багатоповерхівок. І місто далі має намір рухатися, забудовуючи прибережну зону в бік Лезнєва. Нижче Зарічанської між рядами нових багатоповерхівок і річкою Південний Буг має з’явитися вулиця, яка з’єднає спочатку вулицю Свободи із Старокостянтинівським шосе, а далі її мають продовжити з’єднавши з Трудовою (перше фото нижче). Нова вулиця буде іти паралельно річці і вулиці Прибузькій. На виїзді з міста, уже фактично за Лезнєвим мають намір будувати індустріальний парк (друге фото). Хочете доказ. Ось посилання на генеральний план міста Хмельницького. Щоб розглянути фото детальніше просто клікність по ньому.
Ви можете самостійно приблизити карту і проаналізувати плани забудови міста Хмельницького. Тобто фактично місто буде рухатися в бік розбудови Лєзнєва. А знаєте з яким населеним пунктом межує Хмельницький в тому напрямку? І вірна відповідь Давидківці 🙂 Тепер Ви зрозуміли навіщо Хмельницькому Давидківці? 😉
Повернуся до генерального плану. Поглянемо на Олешин з боку Гречан, що нас очікує. Вздовж берега, паралельно річці має з’явитися вулиця, яка з’єднається з Західно-Окружною. А на місці піску, має з’явитися зелена пішохідна зона, можливо парк. Таким чином усі можуть переконатися, що беріг уже належить місту, так само як і міст через річку на Гречани.
Надіюся зміг донести ситуацію із містом і прояснити більш-менш ситуацію. Я не гарантую, що мій аналіз 100% вірний, але я думаю, що я досить близький до істини. Хмельницький очікує коли Олешинську ОТГ приєднають до них за перспективним планом. Але на скільки я знаю перспективний план це ще не примусовий. Тому ми ще можемо, як мінімум, “набити собі ціну”. В жодному разі не потрібно робити необдуманих кроків. Бо шляху назад уже не буде. Ще раз наголошую, на мою думку, ми потрібні Хмельницькому більше, ніж він нам. Але Хмельницький чекає, щоб ми самі до нього прийшли, таким чином саме Хмельницький буде диктувати умови, а не Олешиська ОТГ. Нам потрібно перегрупуватися і очікувати пропозиції від Хмельницького, якщо така пропозиція надійде. Але в жодному разі не потрібно показувати, що Хмельницький нам потрібний більше, ніж ми Хмельницькому 😉
Тепер повернуся до Лісових Гринівців. З точки зору здорового глузду нас з Лісовими Гринівцями взагалі нічого не поєднує. Але і в них і в нас є одна проблема. В наших громад не достатня кількість населення. В Олешинській ОТГ 4.5-5 тисяч, в Лісовогринівецький 8-8.5 тисяч. Ходять чутки, що уряд хоче підвищити мінімальний ліміт жителів які можуть бути в громаді. На сьогоднішній день це 3-5 тисяч, це мінімальна необхідна кількість жителів. Цю планку хочуть збільшити до 10-12 тисяч, але на скільки я розумію, остаточно нічого ще не відомо. Але Лісові Гринівці вирішили зіграти на випередження і запросити нашу громаду до себе разом у нас буде 12-13 тисяч і ніби усі проблеми вирішуються. Якщо ми об’єднаємося, то по закону повинно бути 26 депутатів у новій об’єднаній громаді. Як пояснювали депутати, паритет депутатів буде 40-60 і якщо усі депутати від Олешинської ОТГ будуть на присутні на сесіях в Лісових Гринівцях, то є шанси спробувати вирішувати питання, на користь нашої громади. Але тут, як то кажуть, багато невідомих і слів “якщо” 🙂 На усі засідання комісій і сесії доведеться їздити в Лісові Гринівці. Нам потрібно надіятися, що усі депутати від нашої громади будуть приступні на цих сесіях і тоді, можливо (!!!), зможемо відстоювати інтереси саме нашої громади. І тут знову, як і з виборами президента і слуг, як на мене, нам пропонують купити кота в мішку і надіятися, що усе буде добре.
Депутати при зустрічі одноголосно мені доводили, що в Олешиської громади достатньо коштів і ми самодостатня громада. Аналогічну інформацію мені повідомили і при телефонній розмові депутати комісії з гуманітарних питань. Також по телефону мене запевнили, що фінансова ситуація у нашої громади краща, ніж у Лісовогринівецької і тому вони проти об’єднання з Лісовими Гринівцями, оскільки тоді наша громада однозначно почне занепадати. Отже я вирішив перевірити бюджети як Олешинської так і Лісовогринівецької громад. Я ж не можу повірити депутатам на слово 😉
Почнемо з Олешинської громади.
На 2019 рік. Ось посилання на рішення №17 XVI чергової сесії Олешинської ради про місцевий бюджет.
- доходи місцевого бюджету у сумі 33 850 436 гривень, у тому числі доходи загального фонду місцевого бюджету – 18 025 600 гривень та доходи спеціального фонду місцевого бюджету – 303 000 гривень.
- базова дотація з державного бюджету – 2 656 900 гривень
- медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 2 967 600 гривень
- освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 8 818 500 гривень
- дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоровя за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету 1 078 836 гривень
- видатки 33 850 436 гривень в тому числі видатки загального фонду місцевого бюджету 33 547 436 гривень та видатки спеціального фонду місцевого бюджету – 303 000 гривень.
На 2020 рік. Ось посилання на рішення №11 XXVIII чергової сесії Олешинської ради про місцевий бюджет.
- доходи місцевого бюджету у сумі 33 582 500 гривень, у тому числі доходи загального фонду місцевого бюджету – 33 062 500 гривень та доходи спеціального фонду місцевого бюджету – 520 000 гривень.
- видатки 33 582 500 гривень в тому числі видатки загального фонду місцевого бюджету 33 062 500 гривень та видатки спеціального фонду місцевого бюджету – 520 000 гривень.
Як бачите у 2019 році власний дохід загального фонду місцевого бюджету 18 мл. а у 2020 році Олешинська ОТГ уже не отримує дотацій з держбюджету. І дохід громади, фактично такий самий як і минулому році, але уже без субвенцій з державного бюджету. І не очікувано для мене Олешинська громада за рік фінансово для мене виросла 🙂
Але давайте порахуємо доходи на душу населення (співвідношення обсягу надходжень доходів загального фонду без трансфертів до кількості мешканців відповідної громади). У громаді за офіційними даними проживає 4535 людей, посилання на сайт сільської ради. У 2019 році дохід загального фонду без субвенцій склав 18 025 600 гривень. 18 025 600 / 4535 = 3975 гривень на одну людину. У 2020 році план надходжень доходів загального фонду місцевого бюджету 33 062 500 гривень. 33 062 500 / 4535 = 7290 гривень. Різницю між 2019 і 2020 побачили?
Далі Лісовогринівецька громада.
На 2019 рік. Ось посилання на рішення 44 чергової сесія Лісовогринівецької ради, нас цікавить питання №20 про місцевий бюджет.
- доходи місцевого бюджету у сумі 53 704 863 гривень, у тому числі доходи загального фонду місцевого бюджету – 53 081 045 гривень та доходи спеціального фонду місцевого бюджету – 623 818 гривень.
- видатки 53 704 863 гривень в тому числі видатки загального фонду місцевого бюджету 53 081 045 гривень та видатки спеціального фонду місцевого бюджету – 623 818 гривень.
На 2020 рік. Ось посилання на рішення 57 чергової сесії Лісовогринівецької ради, нас цікавить питання №15 про місцевий бюджет.
- доходи місцевого бюджету у сумі 55 156 000 гривень, у тому числі доходи загального фонду місцевого бюджету – 54 578 000 гривень та доходи спеціального фонду місцевого бюджету – 578 000 гривень.
- видатки 55 156 000 гривень в тому числі видатки загального фонду місцевого бюджету 54 578 000 гривень та видатки спеціального фонду місцевого бюджету –578 000 гривень.
Як бачите у 2019 році Лісовогринівецька ОТГ отримала дохід загального фонду місцевого бюджету 53.7 мл. гривень а у 2020 році – 55.1 мл. гривень. Зростання доходу на 1.4 мл.
Але давайте порахуємо доходи на душу населення (співвідношення обсягу надходжень доходів загального фонду без трансфертів до кількості мешканців відповідної громади). У громаді за офіційними даними проживає 8503 людей, посилання на сайт сільської ради. У 2019 році дохід загального фонду без субвенцій склав 53 081 045 гривень. 53 081 045 / 8503 = 6242.6 гривень на одну людину. У 2020 році план надходжень доходів загального фонду 54 578 000 гривень. 54 578 000 / 8503 = 6418,7 гривень. Суми практично однакові, лише проглядається невеличкий ріст.
Порівняємо кількість апарату у громадах. В Олешинської громади, апарат 19 осіб, в тому числі один староста. В Лісовогринівецької громади апарат 42 (!) людини, в тому числі 12 (!) старост. У складі Олешинської громади 5 сіл в складі Лісовогринівецької громади 14 (!) сіл. Я оперую лише цифрами і Ви самі усе бачите. Ідея об’єднання з Лісовогринівецькою ОТГ на мою особисту думку, досить погана ідея. Для нашої громади користь від цього об’єднання досить сумнівна. Якщо питання буде однозначно стояти, що потрібно буде з кимось об’єднуватися, то Хмельницький все-таки кращий варіант.
Хочу ще раз повернутися до Олешинської громади. Як повідомили мені депутати 2019 рік став у громаді роком освіти, тобто у навчальні заклади вливали максимальні кошти, суми сягали сотні тисяч і навіть мільйони гривень, щоб підняти рівень закладів освіти на високий рівень і надати навчальним закладам максимально сучасне обладнання. Я уже давно не був ні в Олешинській гімназії ні в Іванковецькій гімназії, але із фото і відеоматеріалів, ці навчальні заклади кардинально змінилися в кращу сторону. І думаю батьки діти, яких навчаються в навчальних закладах громади це підтвердять. Також депутати комісії з гуманітарних питань мене запевнили, що усі педагогічні працівники і працівники закладів культури отримали у 2019 році тринадцяту заробітну платню. Надіюся цю інформацію зможуть підтвердити ті з Вас хто це буде читати і якщо Ви все таки отримали тринадцяту заробітну плату, то відпишіть в коментарях. В цьому контексті Олешинська громада для мене відкрилася в новому, кращому світлі. Якщо є за що, то можна і похвалити 😉
Одночасно депутати комісії з гуманітарних питань повідомили мені, що фінансова ситуація із навчальними закладами в Лісовогринівецької громади набагато гірша. У них набагато більша кількість невеликих сіл і кошти потрібно розподіляти на усі навчальні заклади. Як запевнили мене депутати комісії з гуманітарних питань навчальні заклади нашої громади повністю фінансово забезпечені і у школах не вимагають примусово здавати кошти на ремонти шкіл. Хоча, як в більшості класах, є батьківські комітети і частково гроші можливо все таки збирають, але виключно не індивідуальні потреби в кожному конкретному випадку.
Також депутати мене запевнили, що 2020 рік буде роком розвитку транспортної інфраструктури сіл, буде проводитися капітальний ремонт доріг. Уже затверджені бюджети на ремонт таких вулиць:
- вулиця Гагаріна с. Олешин 1 230 тисяч гривень
- вулиця Гагаріна с. Іванківці 1 220 тисяч гривень
- вулиця Шкільна с. Олешин 1 400 тисяч гривень
Аналізуючи усю отриману інформацію я дозволю собі зробити для депутатів і працівників апарату нашої громади оцінку їхньої роботи за 2019 рік. Роботи зроблено багато і видно не озброєним оком, що заклади освіти нашої громади отримали чудовий стартовий капітал для подальшого розвитку. Я вагаюся між оцінками “3” і “4”, але скоріше всього поставлю Вам оцінку “4” за 5-ти бальною шкалою, але таку слабеньку, оскільки можна і потрібно було робити набагато більше. І хочу поставити Вам ще оцінку за інформаційну роботу із населенням, тут у Вас повний провал. Ви не спроможні донести до жителів ті переваги і здобутки, які отримала наша громада за 2019 рік. Усю Вашу роботу був змушений робити я. Нашим жителям, особливо жителям села Олешин усе потрібно розжовувати і доносити до відома кожного дня. Бо Ви (шановні депутати) і далі будете отримувати весь той негатив у свій бік. Абсолютна більшість жителів не лише нашої громади, а загалом абсолютна більшість українців не вміють і не хочуть шукати і аналізувати самостійно інформацію. Усе потрібно розжовувати, показувати на пальцях і розказувати кожного дня про здобутки які є. І також потрібно пояснювати кожний Ваш крок, кожну витрачену тисячу гривень, щоб люди розуміли, що громада рухається в правильному напрямку.
Також хочу ще додати по співвідношенню депутатського корпусу, після об’єднання або з Лісовогринівецькою, або з Хмельницькою громадою. По поточній кількості жителів Ви цифру самі бачите, але кількість депутатів визначається по кількості виборців (!!!), які мають право голосу. Згідно частини третьої статті 16 закону України “Про місцеві вибори“:
Загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради становить при чисельності виборців:
- до 1 тисячі виборців – 12 депутатів;
- від 1 тисячі до 3 тисяч виборців – 14 депутатів;
- від 3 тисяч до 5 тисяч виборців – 22 депутати;
- від 5 тисяч до 20 тисяч виборців – 26 депутатів;
- від 20 тисяч до 50 тисяч виборців – 34 депутати;
- від 50 тисяч до 100 тисяч виборців – 36 депутатів;
- від 100 тисяч до 250 тисяч виборців – 42 депутати;
- від 250 тисяч до 500 тисяч виборців – 54 депутати;
- від 500 тисяч до 1 мільйона виборців – 64 депутати;
- від 1 мільйона до 2 мільйонів виборців – 84 депутати;
- понад 2 мільйони виборців – 120 депутатів.
Не складними математичними розрахунками можна дійти висновку, що співвідношення депутатського корпусу буде все таки 35 на 65 (а не 40 на 60, як очікують наші депутати), 35% села Олешинської громади і 65% села Лісовогринівецької громади, це якщо Лісові Гринівці, більше ні з ким не будуть об’єднуватися 😉 4500+8500=13000 жителів, при цьому ми попадаємо в 4 групу – кількість виборців від 5 до 20 тисяч, тобто у раді буде 26 депутатів. Села Олешинської ОТГ 26*0.35=9 депутатів, села Лісовогринівецької ОТГ 26*0.65=17 депутатів. Можу припустити, що Олешин отримає 5 депутатів, усі решта сіл по 1 депутату, Іванківці можливо 2, там більша кількість жителів. Якщо приєднаємося до Хмельницької ОТГ, скоріше всього, ми потрапляємо у 7 групу – від 100 до 250 тисяч виборців. Сукупно всі села Олешинської ОТГ в такому випадку максимум можуть розраховувати на 1 депутата або навіть і 0.75 депутата 😉 Один депутат проти сорока одного. Також Черепівка отримає одного старосту і один староста буде на усі решта сіл колишньої Олешинської сільської ради, незалежно від того з ким ми будемо об’єднуватися. Просто констатую чисті математичні розрахунки, щоб усі зрозуміли, що нас очікує в обох випадках 😉
Тепер підсумовую, сільський голова і депутати весь поточний тиждень і наступний проводять консультації і переговори, як з Лісовогринівецькою ОТГ, так і з містом Хмельницьким. Велика кількість депутатів, які були присутні на зустрічі, бюджетної і земельної комісій все таки розглядають можливість об’єднання з Лісовогринівецькою ОТГ. Але я не знаю позицію тих депутатів, яких не були на зустрічі. Майбутньою долею Олешинської громади також “переймається” і народний депутат Лабазюк, який виступає категорично проти приєднання нашої громади до Хмельницької ОТГ. Він активно лобіює об’єднання з Лісовогринівецькою громадою. Не буду пояснювати, які інтереси переслідує народний депутат 😉 Також Лабазюк звертався із запитом до уряду не приєднувати нашу громаду до Хмельницького, ось посилання.
Як повідомили мені по телефону депутати комісії з гуманітарних питань, більшість депутатів цієї комісії категорично проти об’єднання з Лісовогринівецькою ОТГ. Ці депутати виступають з позиції залишити Олешинську ОТГ в поточному стані і очікувати офіційної пропозиції від міста, якщо така надійде. Ці депутати виступають із позиції, що рішення про об’єднання чи не об’єднання з Лісовогринівеьцкою ОТГ депутати не мають право приймати одноосібно і це питання може вирішитися лише простим опитуванням жителів округу по якому обирався депутат. І як вирішать виборці так і має проголосувати депутат. Цю позицію я повністю поділяю і мені надали приклад бланку, з яким кожен депутат має обійти свій округ і провести опитування.
Сільська рада, також звернулася із запитати до усіх можливих інстанцій, із поясненням, що не потрібно нас приєднувати до Хмельницької ОТГ, що громада є самодостатньою і може себе утримувати і що у нас ще є запас для подальшого розвитку.
Щоб знайти, проаналізувати і систематизувати усю інформацію по даному питанню, я витратив не менше 8 годин свого часу, дві недосипані ночі. Мені довелося, як і анонсував переспати з отриманою інформацією 😉 Але, якщо чесно, я не очікував, що буду змушений витратити аж стільки часу. Але потрібно було перевірити і проаналізувати усю отриману інформацію від депутатів нашої громади і спробувати донести максимально повну картину поточної ситуації.
Підсумовуючи усе вище описане, дозволю собі зробити все таки особистий висновок. Все таки отриману інформацію я вже частково проаналізував і з нею переспав і уже не одну ніч 😉
- І найголовніше. 22 і 23 лютого на громадських слуханнях по факту розглядається лише одне питання. Чи підтримуєте Ви приєднання Олешинської ОТГ до складу Лісовогринівецької ОТГ. Відповіді лише можливі дві, або підтримуєте, або не підтримуєте. Не потрібно робити спекуляцій і “пороти гарячки”, що буде якщо ми не приймемо пропозиції Лісовогринівецької ОТГ. Давайте вирішувати питання по мірі їх поступання (!!!). Навіть якщо ми приймемо пропозицію Лівсовогринівецької ОТГ, потрібно буде затвердити це рішення на сесіях обох рад. Це об’єднання має затвердити Хмельницька ОДА і уряд і не факт, що вони це зроблять 😉
- На даний момент не існує юридичних підстав до примусового об’єднання громад. Тобто лише за згодою і Хмельницького і Олешинської ОТГ ми можемо поєднатися в одну громаду. Тому знову давайте “не пороти гарячки” і не робити дурних і не обдуманих кроків, давайте вирішувати питання по мірі їх надходження.
- Аналізуючи усю отриману інформацію у мене виникло багато питань, що до можливого приєднання Олешинської громади до Хмельницької ОТГ. Я намагався усе описати і пояснити, що на жаль не все так однозначно із приєднанням до Хмельницької ОТГ. У мене і досі залишається багато питань і тут однозначно потрібно сідати і рахувати усі переваги і недоліки такого об’єднання. Але знову ж таки, давайте вирішувати питання по мірі їх надходження. Зараз не стоїть питання про приєднання до Хмельницької ОТГ 😉
- І підсумовуючи усе вище написане, дозволю собі наступне. Я готовий надати кредит довіри для Олешинської ОТГ і хочу перевірити, як депутати і апарат Олешинської громади зможе використати цей кредит довіри. Восени цього року у нас вибори і велика імовірність, що нас все таки приєднають (або попросять) приєднатися до якоїсь іншої, більшої громади. Але я все таки хочу дати шанс громаді і довести, що створення Олешинської ОТГ не було помилкою і ми можемо бути спроможною громадою.
Шановні депутати і апарат сільської ради, доведіть, що Ви відстоюєте інтереси саме громади, а не свої власні. Жителі громади, або будуть Вам дякувати за виконану роботу, або будуть Вас проклинати, якщо Ви зараз зробите необдуманий крок, який в результаті приведе до занепаду наших сіл.
Також нагадую, що громадські слухання щодо можливого приєднання Олешинської громади до Лісовогринівцької громади відбудуться:
- 22.02.2020 (субота):
с. Черепова о 12:00 у сільському клубі села Черепова
с. Черепівка о 14:00 у сільському клубі села Черепівка
с. В. Калинівка о 16:00 у сісьському клубі села В. Калинівка - 23.02.2020 (неділя)
с. Іванківці о 12:00 у сільському клубі села Іванківці
с. Олешин о 15:00 у сільському клубі села Олешин.
P. S. Ух, здається усе. Можливо я не використав усю інформацію, яку отримав від депутатів, але інформації було дійсно багато. Я намагався пояснити усе максимально точно із посиланням на стороні ресурси і надіюся мені все таки вдалося це зробити. Чи потрібно іти на громадські слухання 22 і 23 лютого? Однозначно потрібно, якщо Вас хвилює майбутня доля нашої громади. На жаль, саме 22 і 23 лютого я буду відсутній не лише у Хмельницькому, мене не буде в області. Я повертаюся лише ввечері 23 лютого, тому не зможу бути присутнім на сході села в Олешині. Але думаю, свій громадський обов’язок я виконав. І свою точку зору озвучив. Чи підтримуєте Ви мою позицію чи ні, я не знаю. Тому готовий до продуктивної дискусії і з конкретними питаннями і пропозиціями, який правильний шлях виходу із ситуації яка склалася. Також у групі створив опитування, хочу щоб кожний з Вас проголосував, уже після того, як Ви дочитаєте дану публікацію, ось посилання.
P. P. S. Депутати і сільський голова, готові до зустрічі з активними жителями громади. І вони готові почути Ваші аргументи і пропозиції. Але це потрібно зробити до сходу села. Бажано до середи-четверга наступного тижня. Якщо хтось з Вас має конкретні пропозиції пишіть мені особисто, я організую зустріч із депутатами, але це потрібно зробити максимально швидко.
Автор: Петляк Олександр Опубліковано: 15.02.2020 в 18:30
Роздуми про результати виборів і ситуацію в країні
детальнішеОлешинська ОТГ чи є у нас майбутнє?
детальнішеВартість транспортування газу, або як в черговий раз розвести населення
детальнішеНезаконне спалювання відходів біля сміттєзвалища
детальнішеУсім уважно прочитати і подивитися фото і відео матеріали.
детальніше
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.